Banner   kretivne čini   754×386   novo
Autor Vlasta Prohaska

Nakon knjige Vjera, nada i krvoproliće Nicka Cavea i Seana O'Hagana, donosimo još jednu hit knjigu kultnog imena iz svijeta glazbe! The Creative Act, ili u hrvatskom prijevodu Kreativni čin višestrukog dobitnika nagrade Grammy Ricka Rubina, poharao je svjetske top ljestvice, medije, podcaste i osvojio ne samo obožavatelje rada ovog vizionara već i sve koje zanima kreativnost kao drugačiji način bivanja u svijetu. 

„Započeo sam pisati knjigu o tome kako stvarati velika umjetnička djela“, rekao je Rubin. „Na kraju se pokazalo da je to knjiga o tome kako biti.“
Izdavač Cannongate knjigu Kreativni čin opisuje kao pročišćene „principe kreativnosti za stvaratelje svih vrsta, uključujući i ljude u svakodnevnom životu“ te kao „važan uvid u zagonetni proces stvaranja nevjerojatnih djela“. Zahvaljujući Rubinovu desetljećima dugom kreativnom uspjehu i popularnosti njegovih inspirativnih citata koje dijeli online, njegovi savjeti imaju posebnu težinu.

Kao tinejdžer je osnovao Def Jam Records, koji je s vremenom postao jedna od najutjecajnijih glazbenih izdavačkih kuća nakon što se udružio s Russellom Simmonsom sredinom 80-ih i objavio albume glazbenika kao što su LL Cool J, the Beastie Boys, Slayer i Public Enemy. U tom je periodu Rubin radio kao producent novopečenih rap zvijezda s njujorške scene, ali i s heavy rock sastavima, te je nerijetko spajao prije nespojive žanrove i tako ostavio značajan trag u povijesti glazbe. Samo 1986. producirao je Raising Hell Run-DMC-a, Slayerov Reign in Blood, Licensed to Ill Beastie Boysa i Can You Feel It Original Concepta. Iako se već tada nametnuo kao jedan od najuspješnijih i najinovativnijih glazbenih producenata, nije želio živjeti na staroj slavi pa je tijekom karijere radio s najvećim svjetskim umjetnicima iz različitih glazbenih žanrova  - među njima su i Adele, Red Hot Chili Peppers, Jay Z, Johnny Cash, Green Day, Dixie Chicks, U2, Metallica i Mick Jagger, osvojio devet Grammyja, vodio izdavačku kuću Columbia Records od 2007. do 2012. i pomogao glazbenoj industriji da migrira prema digitalnom poslovanju u vrijeme kada je bila zbunjena i nije imala viziju. Rubina se često opisuje kao vizionara, a njegova sposobnost da vidi svijet kao malo tko drugi utjecala je na način na koji radi s umjetnicima i način na koji piše, pa ne čudi da je Kreativni čin izazvao tako veliku pozornost čitatelja.

Zen pristup u Kreativnom činu upućuje na to da je riječ o dubljoj filozofiji koja polazi od premise da je sam život kreativan čin. Svako od 78 poglavlja knjige može se čitati kao samostalni esej i sagledava kreativnost iz različitih kutova, a do kraja knjige čitatelj nije prešao tek inspirativan put koji nudi briljantne uvide u stvaralaštvo u konvencionalnom, umjetničkom, smislu, već se našao na putu koji istražuje samo ljudsko bivanje. Čitatelje zato neće začuditi da se Rubin već više od četiri desetljeća bavi meditacijom. 
Ovaj legendarni glazbeni producent koji je majstor u pomaganju drugima da zarone u vrelo svoje kreativnosti, napisao je predivno osmišljenu knjigu koja donosi mudrost za sve.

Foto©Robbie Fimmano

O KNJIZI
 

"Briljantan i nadahnjujuć umjetnički rad o stvaranju, kreativnosti, radu umjetnika. Razgalit će srca spisatelja i umjetnika i podariti im novi osjećaj smisla i usmjerenosti. Zadivljujuće postignuće."
ANNE LAMOTT

 

"Legendarni producent umjetnika kao što su Adele i Black Sabbath, Johnny Cash i Jay-Z, destilirao je uvide jedne blistave karijere otkrivajući nam kako izvući najbolje od glazbenika - nudeći pritom nama ostalima korisne lekcije."
FINANCIAL TIMES

 

"Rick Rubin je definicija kreativnog genija - svoju je mudrost sažeo na jednom mjestu u vjerojatno najinspirativniju knjigu o kreativnosti koju sam ikada pročitao ...  Za sve one koji žele osjetiti novi život i steći pouzdanje u srži svoje kreativnosti, ova je knjiga dar s neba."
MATT HAIG