Knjiga drvo
Largebox
Autor Vlasta Prohaska

Japanski štapići Hibi, kao stvoreni su za vaše svakodnevne zen trenutke! I možete ih naći u našim knjižarama u Zagrebu, Puli i webshopu. 

 Oplemenite svoju svakodnevicu (riječ "Hibi" na japanskom znači "svakodnevica"), malim ritualom opuštanja uz mirisne štapiće u obliku šibice koji se pale kao obična šibica i potom gore oko 10 minuta, ispuštajući nježan, profinjen miris.
 

Jeste li znali da je današnji Hibi rezultat susreta dviju starih japanskih tradicija – proizvodnje šibica u Harimi i tamjana s otoka Awaji? Ova neobična, ali čudesna suradnja dala je novi život običaju uživanja u mirisima – jednostavno, svakodnevno, autentično.

Iz iskrice tradicije: šibice iz Harime

Proizvodnja šibica u Japan stigla je iz Europe još početkom razdoblja Meiji (krajem 19. stoljeća), a ubrzo su japanske šibice postale poznate po kvaliteti i izvožene diljem svijeta.
Područje između Kobea i Himejija, zahvaljujući blizini luke, postalo je središte te industrije. Upravo ondje, u Himejiju, 1929. osnovana je tvrtka Kobe Match Corporation, koja i danas čuva umijeće izrade šibica, proizvodeći čak 75 % japanske šibice.

Iako je paljenje šibice gotovo nestalo iz naše svakodnevice, želja da se ta tradicija očuva i dalje živi. Replike retro-šibica, dizajnerske majice i sada – Hibi. Jer šibice možda nisu u glavnoj ulozi, ali su itekako važne za priču.

Mirisi vjetra s Awaji otoka

S druge strane Japana, na otoku Awaji, već se više od 150 godina proizvodi najmirisniji tamjan u zemlji. Otok ima savršene uvjete za sušenje tamjana – poznati zapadni vjetar – i dugu tradiciju u mirisnim ritualima. Jedna od vodećih tvrtki, Daihatsu Corporation, proizvodi tamjan od 1936., a poznata je po inovacijama, poput mirisnih štapića nastalih u suradnji s francuskim parfumerima. Njihova je misija jasna: povezati Japan i svijet kroz duh uživanja u mirisima – i to već desetljećima uspješno čine izvozom i nastupima na svjetskim sajmovima.

Kada su se šibice i tamjan susreli... nastao je Hibi

Godine 2011. spojile su se dvije tradicije iz prefekture Hyogo i rodila se nova ideja: tamjan koji se pali kao šibica. Nakon tri godine razvoja, pokušaja i pogrešaka, stvoren je proizvod koji je dovoljno čvrst da se zapali trenjem, a istovremeno dovoljno profinjen da odiše suptilnim mirisom.
Svaki detalj – od mirisa do ambalaže – pažljivo je osmišljen kako bi prenio duh suvremenog Japana i pružio novo iskustvo mirisa. Hibi nije samo tamjan – to je svakodnevni ritual, trenutak za sebe, mala pauza u danu.

Ime koje govori sve: hibi – dan po dan

Na japanskom, riječ hibi znači "svakodnevno". Želja je da vas Hibi prati svaki dan, ujutro dok se budite, poslijepodne dok radite ili navečer dok se opuštate. Logotip – sastavljen od dva znaka ‘’ (dan) – simbolizira tu ideju jednostavnosti i ritma svakodnevice. Dizajniran bez suvišnih ukrasa, Hibi je nježan, tih i postojan pratitelj vašeg dana.

Mirisna iskra koja obogaćuje dan

Hibi nije samo proizvod – to je spoj kulture, dizajna i umijeća, s dubokim poštovanjem prema onima koji generacijama stvaraju nešto autentično. I upravo zato nas veseli što Hibi možete pronaći i kod nas – da i vaš dan započne jednom jednostavnom iskrom... i pretvori se u mirisnu čaroliju.