14. lipnja 2017

Kad probava 'zapne' za vrijeme detoksa

W1siziisijiwmtcvmdyvmtqvmnj3yxrwbmdkz19ncmvlbl80nty4mzlfnjqwlmpwzyjdlfsiccisinrodw1iiiwinzgwedqwmcmixv0?sha=123b259b90a75867
Autor Vlasta Prohaska Jarec

Odlučili ste se na trotjedni detoks program, upravo ste prošli prva četiri (krizna) dana i  stvari su krenule na bolje: glavobolja je prošla, nema više navala slabosti i gladi, koža na licu je čišća, manje ste podbuhli, a oči su bistrije. No iako se i probava trebala regulirati, vi i dalje muku mučite s konstipacijom? Evo što radite krivo i kako si pomoći!

 

Razloge konstipacije koja se događa za vrijeme detoks programa, objasnila je Dunja Gulin, autorica knjige Detoks program od A do Ž. Iako bi se probava vrlo brzo trebala regulirati jer prehranom na programu unosimo puno više vlakana što blagotvorno djeluje na probavu, ponekad ipak zapne, kaže Dunja, te navodi da su najčešći razlozi to što jedete količinski manje i rjeđe, te nepijenje kave koja ima laksativni učinak.  

Razlozi usporene i otežane probave: 

  • Ako nedovoljno žvačete hranu, prebrzo jedete, jedete uz televiziju ili pod stresom!
  • Ako nepravilno pripremate namirnice, posebice cjelovite žitarice i mahunarke, (npr. solite mahunarke na početku kuhanja).
  • Ako se odjednom pojede prevelika količina hrane, te za vrijeme jela i neposredno nakon jela pije puno tekućine.
  • Velike količine sjemenki i orašastih plodova mogu biti uzrok napuhnutosti, pogotovo ako prije konzumiranja nisu bili namočeni, prženi ili proklijali.
  • Ako inače previše solite hranu, nastavili ste i tokom detoksa. Sol zadržava tekućinu u tijelu i kontrahira bubrege te tako usporava probavu uzrokujući bolove u abdomenu.
  • Ako ne unosite dovoljno vode tijekom dana doći će do dehidracije i usporene probave.
  • Ako se nedovoljno krećete!
  • Ako inače pijete puno kave i koristite se drugim stimulansima, prvi će tjedan cijeli organizam biti usporen jer ste prestali s tom vrstom stimulacije.

Kako si pomoći:

  1. Žvačite, žvačite, žvačite!
  2. Namačite žitarice i mahunarke prije kuhanja, tako će biti lakše probavljive.
  3. Koristite kombu algu tijekom kuhanja mahunarki.
  4. Dodajte namočeni lan ili namočene suhe šljive u tekuće obroke.
  5. Koristite ricinusovo ulje ako osjećate nelagodu zbog konstipacije, ali nemojte to primjenjivati duže od tri dana uzastopce.
  6. Prirodno fermentirano povrće uz svaki ručak i redovito konzumiranje miso juhe ubrzat će probavu jer mikroorganizmi iz fermentiranih namirnica pomažu u probavljanju.
  7. Fizička aktivnost jako pomaže, barem 20 minuta na dan!

Sve što vam se događa vjerojatno pokazuje da vam je promjena u prehrani itekako potrebna, pa treba imati strpljenja ne očekujući instant-promjene. Budite uporni i ne posustajte, bez obzira na trenutačne tegobe, jer rezultati će se ubrzo vidjeti! A kako doći do rezultata, korak po korak, saznat ćete u knjizi Detoks program od A do Ž kao i na besplatnim savjetovanjima Dunje Gulin u Zagrebu, Rijeci i Puli.